Systemy ekspozycji produktów zwiększające sprzedaż.

Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem
produktów POS Tuning
  POS TUNING  
 


Zwiększamy sprzedaż - poznaj fakty i liczby

 
Badania podają iż od 60 do 80% decyzji o zakupie produktu jest podejmowana w sklepie
i zdecydowana większość z nich jest dokonywana pod wpływem impulsu. Zatem kluczowym czynnikiem dla wywołania impulsu zakupu jest Widoczność produktu. 

 

Dlatego:

  • Wysiłki zmierzające do zwiększenia widoczności zwracają się bardzo szybko.
  • Widoczność się opłaca. Klient może kupić tylko to, co widzi i co przyciągnie jego uwagę.
  • Jakość prezentacji produktów na półce  będzie miała coraz większe znaczenie bo „shopper” jest coraz bardziej wymagający i chce dokonywać zakupów w sposób wygodny.  Pójdzie do sklepu który spełni jego oczekiwania i za to jest gotów więcej zapłacić.

 

Merchandising


To obszar działań na którym koncentruje się uwaga zarówno detalistów jak i producentów. Jest on bardzo ważny ponieważ wpływa bezpośrednio na zachowania kupujących: czy będą chcieli regularnie przychodzić do tego sklepu, czy i jak szybko znajdą produkty po które przyszli, który produkt wybiorą, jak dużo pieniędzy zostawią w sklepie.

 

Sklepy – Obecnie  ok. 40% czasu pracy personelu sklepu zajmuje praca przy wystawianiu produktów i Merchandisingu. Przez co „Sprzedawanie” spada na dalszy plan.


Producenci –  Presja konkurencji w walce o półkę i widoczność produktów powoduje iż  przedstawiciele firm więcej czasu poświęcają na merchandising i muszą częściej wizytować sklepy niż dotychczas. Obniżenie liczby odwiedzanych punktów sprzedaży  skutkuje spadkiem dystrybucji produktów i często zmusza firmę do zatrudnienia dodatkowych przedstawicieli.

 

Koszty utrzymania pracowników  rosną i  będą rosły – zatem trzeba szukać rozwiązań,
które zwiększą efektywność merchandisingu oraz ograniczą koszty z nim związane.

 

 

Braki Produktu (Out-of Stock) – Fakty:

  • OOS dla nowych produktów FMCG wynosi > 10%
  • 70% konsumentów nie kupi produktu w sklepie nigdy więcej, jeżeli często go tam brakuje.
  • Utracone roczne obroty spowodowane  OOS wynoszą 4%-8%
  • 75% wszystkich OOS jest spowodowanych przez sklep. Główne przyczyny to:
    • Brak produktu w sklepie
    • Produkt jest w magazynie sklepu ale nie ma go na półce
    • Produkt nie jest na swoim miejscu.

 


Zobacz przykłady o ile wzrosła sprzedaż kategorii produktów po zastosowaniu
Systemu Popychaczy przez Sieci Detaliczne na rynku europejskim:

   + 11% wędliny krojone - sieć super i hiper marketów
    + 9% kategoria OTC - sieć Edeka:
    +18% wędliny krojone - sieć Edeka
    +100% Pizzy - sieć stacji benzynowych

Tak zachowywały się produkty po zastosowaniu Systemu Popychaczy przez ich producenta:

    +10% kategorii słodyczy - wiodący koncern amerykański
    +12% kategorii słodyczy - czołowy producent europejski w kat. Premium.
    +180% ryb mrożonych - Deutsche See - jeden z największych producentów Niemieckich
    + 14% wędlin krojonych - czołowy producent na rynku Polskim